ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Bodzentyn, dn. 24.05.2023r.
Znak: MGOPS-PS-26.11.2023
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY
Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie w ramach rozeznania rynku zaprasza do przedstawienia oferty cenowej na wykonanie usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegających na zapewnieniu wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania– na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
- ZAMAWIAJĄCY
Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie
ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn
tel. 41 31 15 541
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest:
wykonanie w roku 2023 usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegających na zapewnieniu wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania– na terenie Gminy Bodzentyn– na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2023 .
Liczba środowisk: 1-3
2.Ogólny zakres wykonywanych czynności:
- wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:
- myciu głowy, myciu ciała, kąpieli;
- czesaniu;
- goleniu;
- obcinaniu paznokci rąk i nóg;
- zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;
- zapobieganiu powstania odleżyn lub odparzeń;
- przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;
- słaniu łóżka i zmianie pościeli;
- wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania):
- pomoc w sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;
- dokonywaniu bieżących zakupów (w towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie ;
- myciu okien;
- w utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.)☐;
- praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);
- podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go☐;
- transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);
- wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania:
- pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;
- pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);
- pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;
- pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;
- asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami lub innym środkiem transportu ;
- transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;
- wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem:
- wyjście na spacer;
- asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;
- wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);
- wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem
się; - notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;
- pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni, wyjściu na spacer ;
- wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).
IV. NAZWA I KOD WEDŁUG CPV:
85311100-3 usługi opieki społecznej dla osób starszych,
85000000-9 usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej,
85311200-4 usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych.
V. TERMIN REALIZACJI
Termin realizacji zamówienia: od czerwca 2023r. do grudnia 2023r., przez 7 w tygodniu, w wymiarze
ustalanym indywidualnie do potrzeb osób niepełnopsprawnych.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Asystentem może być osoba spełniająca następujące kwalifikacje:
- posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej[1]), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta; lub
- posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu;
(Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, w tym również osobę fizyczną, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej lub opiekuna prawnego. Przez zlecenie należy rozumieć, nie tylko umowy cywilnoprawne ale również umowy o pracę).
Wymagania dodatkowe:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zadań opiekunki środowiskowej.
- predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, cierpliwość, dyskrecja, dobra organizacja pracy, odporność na stres, umiejętności szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych.
W/w kwalifikacje powinny zostać potwierdzone na podstawie wypełnionego formularza oferty oraz oświadczeń i załączonych kserokopii dokumentów.
Niespełnienie lub niewykazanie spełnienia w/w warunków koniecznych skutkuje wykluczeniem wykonawcy.
- WYMAGANE DOKUMENTY
- formularz oferty wg załączonego wzoru,
- CV (życiorys) osoby wykonującej usługi,
- na spełnione warunki udziału w postępowaniu:
- kserokopia dokumentów potwierdzających kwalifikacje,
- oświadczenia nt. spełniania wymagań dodatkowych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych w kopiach przedłożonych dokumentów poprzez żądanie przedstawienia oryginałów tych dokumentów do wglądu.
VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu, z wykorzystaniem formularza (załącznik nr l ).
- Do oferty Wykonawca powinien dołączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w cz. VII SIWZ, które stanowią integralną część oferty.
- Wszystkie dokumenty powinny być składane w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Cena podana w złożonej ofercie ma być podana cyfrowo i słownie . Oferta cenowa winna być sporządzona wyłącznie w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.
- Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
- Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia Podwykonawcy, zobowiązany jest wskazać w ofercie, którą część zamówienia zamierza powierzyć.
- Cena powinna być podana cyfrą i słownie w złotych polskich oraz obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (brutto-brutto).
- Cena podana przez Wykonawcę za świadczoną usługę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydata zobowiązany będzie do przedłożenia wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów
IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
- Oferty można składać:
- osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bodzentynie ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, w poniedziałek w godz. 800-1600, od wtorku do czwartku w godzinach od 715 do 1515 ;
- przesłać drogą pocztową na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn;
- drogą elektroniczną na adres e-mail: mgops@bodzentyn.pl
- Termin: oferty należy składać najpóźniej do 2 czerwca 2023r. roku do godziny 1100.
- Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie brana pod uwagę.
- W przypadku składania oferty cenowej w siedzibie Zamawiającego lub pocztą, na kopercie należy umieścić napis ” Odpowiedź na Zaproszenie do złożenia oferty cenowej nr MGOPS-PS-26.18.2023
- Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 31 lipca 2020r. o godz. 8:10 w siedzibie Zamawiającego. Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego.
- Zamawiający nie odsyła ofert.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców a także zamieści informację w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka.
X. OPIS KRYTERIÓW KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT.
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- Oferta, spełnia wymagania określone niniejszym opisem warunków zamówienia.
- Oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie, przez podmiot uprawniony.
- Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
- Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta cenowa będzie przedstawiała najniższą cenę brutto za 1 godzinę usługi(100 punktów).
XI. ISTOTNE POSTANOWIENIA
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności prawnej ani finansowej za niezrealizowane zamówienie w całości.
- Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty cenowej na podstawie, której wybrano Wykonawcę polegającej na: zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy lub zmianie liczby godzin dziennie wynikającej aktualnych potrzeb.
- Zamawiający zastrzega, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy, w przypadku kwoty jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację usługi lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania.
- 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
- Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
Beata Dulęba – tel. 41 31 15 541 lub 41 31 15 010 w.40
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Potencjalni Wykonawcy nie będą uprawnieni do występowania z jakimikolwiek roszczeniami pieniężnymi lub niepieniężnymi w związku z przygotowaniem odpowiedzi na niniejsze zapytanie.
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, mgops@bodzentyn.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000 euro prowadzonym w trybie Zapytania ofertowego;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO stanowi załącznik nr 2 do niniejszego postępowania
Załączniki:
- Formularz ofertowy
- Klauzula
Zatwierdzam:
Beata Dulęba
Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bodzentynie
[1]) Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).