ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ na wykonanie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego, skierowanego do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi
Znak: MGOPS-PS-26.12.2024 Bodzentyn, dn. 04.03.2024r.
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ
Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie w ramach rozeznania rynku zaprasza do przedstawienia oferty cenowej na wykonanie usług opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego, skierowanego do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami, o których mowa powyżej oraz osób o znacznym stopniu niepełnosprawności niekorzystających z innych form usług w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej – na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2024.
Liczba środowisk 1-2.
- ZAMAWIAJĄCY
Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie
ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn
tel. 41 31 15 541
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
Do udzielenia przedmiotowego zamówienia nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2022 r. poz.1710 z późn.zm.)
ze względu na fakt, że szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130 000 PLN..
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest:
Wykonywanie usług opiekuńczych w formie opieki wytchnieniowej w ramach pobytu dziennego, skierowanego do członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami, o których mowa powyżej oraz osób o znacznym stopniu niepełnosprawności niekorzystających z innych form usług w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej – na terenie Gminy Bodzentyn.
2. Usługi mogą być świadczone w dowolnych dniach tygodnia i godzinach, Częstotliwość świadczenia usług przez daną osobę będzie uzależniona od zgłoszonego zapotrzebowania przez opiekunów faktycznych członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi.
3. Dopuszcza się możliwość dzielenia zamówienia
w zależności od możliwości realizacji usługi.
4. Limit godzin na 1 środowisko - 240.
Ogólny zakres wykonywanych czynności:
- Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych (np. czynności związane z dostarczaniem produktów żywnościowych, przygotowaniem lub dostarczeniem posiłków, pomoc w spożywaniu, czynności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego, w tym utrzymanie porządku i czystości w najbliższym otoczeniu, dokonywanie niezbędnych zakupów oraz regulowanie opłat domowych, czynności dotyczące prowadzenia spraw osobistych, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, organizowanie czasu wolnego, pomoc przy przemieszczaniu się);
- Opiekę higieniczną (np. czynności związane z utrzymaniem higieny osobistej, zmiana pieluchomajtek z uwzględnieniem czynności higieniczno-pielęgnacyjnych, zmiana bielizny osobistej, pościelowej, pomoc w zmianie pozycji, układanie osoby leżącej w łóżku, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych);
- Pielęgnacje zlecona przez lekarza, która obejmuje czynności pielęgnacyjne wynikające z przedłożonego zaświadczenia lekarskiego lub dokumentacji medycznej uzupełniające w stosunku do pielęgniarskiej opieki środowiskowej;
- Zapewnienie kontaktów z otoczeniem np. czynności wspomagające nawiązanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną osobami z bliskiego otoczenia osoby korzystającej z usług oraz społecznością lokalną, ukierunkowane na budowanie sieci wsparcia dla osoby korzystającej z usług czynności wspomagające uczestnictwo w życiu społeczności lokalnej).
- Wykonywanie usług opieki wytchnieniowej odbywać się musi z zastosowaniem środków ochrony, których zapewnienie jest po stronie Wykonawcy.
- Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych podlegać będzie indywidualnemu dokumentowaniu w formie papierowej lub elektronicznej
IV. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 27 grudnia 2024r.
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
- Opiekunką może być osoba
- posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zawodzie: asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarka, siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub
- posiadają co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, doświadczenie w udzielaniu wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu,
- wymagania dodatkowe:
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zadań;
- predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, cierpliwość, dyskrecja, dobra organizacja pracy, odporność na stres, umiejętności szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych.
W/w kwalifikacje powinny zostać potwierdzone na podstawie wypełnionego formularza oferty oraz załączonych kserokopii dokumentów.
- WYMAGANE DOKUMENTY
- formularz oferty wg załączonego wzoru,
- CV (życiorys) osoby wykonującej usługi,
- na spełnione warunki udziału w postępowaniu:
- kserokopia dokumentów potwierdzających kwalifikacje,
- oświadczenia nt. spełniania wymagań dodatkowych.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych w kopiach przedłożonych dokumentów poprzez żądanie przedstawienia oryginałów tych dokumentów do wglądu.
- KRYTERIUM OCENY OFERT
- Kryterium, którym Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty jest: cena – 100%
- INFORMACJE DODATKOWE
Dodatkowo informuję, iż oferowana kwota za wykonanie przedmiotu zamówienia,
w przypadku osób fizycznych musi zawierać wszystkie koszty tj. koszty pracownika oraz koszty pracodawcy (brutto-brutto).
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu, z wykorzystaniem formularza (załącznik nr l ).
- Do oferty Wykonawca powinien dołączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w cz. VI Opisu przedmiotu zamówienia, które stanowią integralną część oferty.
- Wszystkie dokumenty powinny być składane w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Cena podana w złożonej ofercie ma być podana cyfrowo i słownie . Oferta cenowa winna być sporządzona wyłącznie w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.
- Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
- Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia Podwykonawcy, zobowiązany jest wskazać w ofercie, którą część zamówienia zamierza powierzyć.
- Cena powinna być podana cyfrą i słownie w złotych polskich oraz obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (brutto-brutto).
- Cena podana przez Wykonawcę za świadczoną usługę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
X. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
- Oferty można składać:
- osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bodzentynie ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, w poniedziałek w godz. 800-1600, od wtorku do piątku w godzinach od 715 do 1515 ;
- przesłać drogą pocztową na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn;
- drogą elektroniczną na adres e-mail: mgops@bodzentyn.pl
- Termin: oferty należy składać najpóźniej do 12 marca 2024r. roku do godziny 900.
- Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie brana pod uwagę.
- W przypadku składania oferty w siedzibie Zamawiającego lub pocztą, na kopercie należy umieścić napis : Odpowiedź na Zaproszenie do złożenia oferty cenowej nr MGOPS-PS-26.12.2024 w ramach programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2024.
- Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 12 marca 2024r. o godz. 9:10 w siedzibie Zamawiającego. Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego.
- Zamawiający nie odsyła ofert.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców
a także zamieści informację w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka.
XI. OPIS KRYTERIÓW KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT.
Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
- Oferta, spełnia wymagania określone niniejszym opisem warunków zamówienia.
- Oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie, przez podmiot uprawniony.
- Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
- Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta cenowa będzie przedstawiała najniższą cenę brutto za 1 godzinę usługi (100 punktów).
XII. ISTOTNE POSTANOWIENIA
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności prawnej ani finansowej za niezrealizowane zamówienie w całości.
- Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty cenowej na podstawie, której wybrano Wykonawcę polegającej na: zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy lub zmianie liczby godzin dziennie wynikającej aktualnych potrzeb.
- Zamawiający zastrzega, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy, w przypadku kwoty jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację usługi lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
- Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
Beata Dulęba – tel. 41 31 15 541 lub 41 31 15 010 w.40
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Potencjalni Wykonawcy nie będą uprawnieni do występowania z jakimikolwiek roszczeniami pieniężnymi lub niepieniężnymi w związku z przygotowaniem odpowiedzi na niniejsze zapytanie.
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Bodzentyn/MGOPS, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, bodzentyn@post.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 000 PLN prowadzonym w trybie Zaproszenia do składania ofert;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO stanowi załącznik nr 2 do niniejszego postępowania
Załączniki:
- Formularz ofertowy.
- Wykaz osób.
- Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
- Oświadczenie do oferty.
Zatwierdzam:
Kierownik MGOPS w Bodzentynie
Beata Dulęba