Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie

ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY cenowej na wykonanie usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegających na zapewnieniu wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania– na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023

 

Bodzentyn, dn. 20.07.2023r.

Znak: MGOPS-PS-26.14.2023

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie w ramach rozeznania rynku zaprasza do przedstawienia oferty cenowej na wykonanie usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegających na zapewnieniu wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania– na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.

 

  1. ZAMAWIAJĄCY

Gmina Bodzentyn/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie                  
ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn
tel. 41 31 15 541

 

  1.  OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
  1. Przedmiotem zamówienia jest:
    wykonanie w roku 2023 usług Asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegających na zapewnieniu wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania– na terenie Gminy Bodzentyn– na terenie Gminy Bodzentyn, w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2023 .
    Liczba środowisk: 1-3

2.Ogólny zakres wykonywanych czynności:

  1. wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:
    1. myciu głowy, myciu ciała, kąpieli;
    2. czesaniu;
    3. goleniu;
    4. obcinaniu paznokci rąk i nóg;
    5. zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;
    6. zapobieganiu powstania odleżyn lub odparzeń;
    7. przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;
    8. słaniu łóżka i zmianie pościeli;

 

  1. wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania):
    1. pomoc w sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;
    2. dokonywaniu bieżących zakupów (w towarzyszenie  osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej  o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie ;
    3. myciu okien;
    4. w utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.)☐;
    5. praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);
    6.  podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go☐;
    7. transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);

 

  1. wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania:
    1. pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;
    2. pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);
    3. pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;
    4. pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;
    5. asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami lub innym środkiem transportu ;
    6. transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;

 

  1. wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem:
    1. wyjście na spacer;
    2. asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;
    3. wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);
    4. wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem
      się;
    5. notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;
    6. pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni, wyjściu na spacer ;
    7. wsparcie w załatwianiu spraw  w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).

IV. NAZWA I KOD WEDŁUG CPV:

 85311100-3 usługi opieki społecznej dla osób starszych,

85000000-9 usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej,

85311200-4 usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych.

 

V. TERMIN REALIZACJI  

Termin realizacji zamówienia: od sierpnia 2023r. do grudnia 2023r., przez 7 w tygodniu, w wymiarze
ustalanym indywidualnie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

 

VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Asystentem może być osoba spełniająca następujące kwalifikacje:

  1. posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej[1]), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta; lub
  2. posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu;

(Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym, w tym również osobę fizyczną, która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie niepełnosprawnej lub opiekuna prawnego. Przez zlecenie należy rozumieć, nie tylko umowy cywilnoprawne ale również umowy o pracę).

Wymagania dodatkowe:

  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zadań opiekunki środowiskowej.
  • predyspozycje osobowościowe: odpowiedzialność, komunikatywność, staranność, cierpliwość, dyskrecja, dobra organizacja pracy, odporność na stres, umiejętności szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych.

W/w kwalifikacje powinny zostać potwierdzone na podstawie wypełnionego formularza oferty oraz oświadczeń i załączonych kserokopii dokumentów.

 Niespełnienie lub niewykazanie spełnienia w/w warunków koniecznych skutkuje wykluczeniem wykonawcy.

  1. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. formularz oferty wg załączonego wzoru,
    2. CV (życiorys) osoby wykonującej usługi,
    3. na spełnione warunki udziału w postępowaniu:

- kserokopia dokumentów potwierdzających kwalifikacje,

- oświadczenia nt. spełniania wymagań dodatkowych.


Zamawiający  zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych w kopiach przedłożonych dokumentów poprzez żądanie przedstawienia oryginałów tych dokumentów do wglądu.

 

VIII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu, z wykorzystaniem formularza (załącznik nr l ).
  2. Do oferty Wykonawca powinien dołączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w cz. VII SIWZ, które stanowią integralną część oferty.
  3. Wszystkie dokumenty powinny być składane w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
  4. Cena podana w złożonej ofercie ma być podana cyfrowo i słownie . Oferta cenowa winna być sporządzona wyłącznie w języku polskim i musi obejmować całość zamówienia.
  5. Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
  6. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia Podwykonawcy, zobowiązany jest wskazać w ofercie, którą część zamówienia zamierza powierzyć.
  1. Cena powinna być podana cyfrą i słownie w złotych polskich oraz obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia (brutto-brutto).
  2. Cena podana przez Wykonawcę za świadczoną usługę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania.
  3. Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

 

Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydata zobowiązany będzie do przedłożenia wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów

 

IX.  MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

  1. Oferty można składać:
  1. osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Bodzentynie ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, w poniedziałek w godz. 800-1600, od wtorku do czwartku w godzinach od 715 do 1515 ;
  2.  przesłać drogą pocztową na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn;
  3. drogą elektroniczną na adres e-mail: mgops@bodzentyn.pl
  1. Termin: oferty należy składać najpóźniej do 31 lipca 2023r. roku do godziny 1100.
  2. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie brana pod uwagę.
  3. W przypadku składania oferty cenowej w siedzibie Zamawiającego lub pocztą, na kopercie należy umieścić napis ” Odpowiedź na Zaproszenie do złożenia oferty nr MGOPS-PS-26.14.2023
  4. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 31 lipca 2023r. o godz. 11:10 w siedzibie Zamawiającego. Otwarcie ofert nie ma charakteru publicznego.
  5. Zamawiający nie odsyła ofert.
  6. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawców a także zamieści informację w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka.

 

X. OPIS KRYTERIÓW KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KIEROWAŁ SIĘ PRZY WYBORZE OFERTY Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW ORAZ SPOSOBU OCENY OFERT.

 

Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:

  1. Oferta, spełnia wymagania określone niniejszym opisem warunków zamówienia.
  2. Oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie, przez podmiot uprawniony.
  3. Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
  4.  Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta cenowa będzie przedstawiała najniższą cenę brutto za 1 godzinę usługi(100 punktów).

 

XI. ISTOTNE POSTANOWIENIA

 

  1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności prawnej ani finansowej za niezrealizowane zamówienie w całości.
  2. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty cenowej na podstawie, której wybrano Wykonawcę polegającej na: zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy lub zmianie liczby godzin dziennie wynikającej aktualnych potrzeb.
  3.  Zamawiający zastrzega, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy, w przypadku kwoty jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację usługi lub innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania.
  5. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, na każdym jego etapie bez podania przyczyny.
  6. Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:

Beata Dulęba – tel. 41 31 15 541 lub 41 31 15 010 w.40

 

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Potencjalni Wykonawcy nie będą uprawnieni do występowania z jakimikolwiek roszczeniami pieniężnymi lub niepieniężnymi w związku z przygotowaniem odpowiedzi na niniejsze zapytanie.

 

Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest  Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bodzentynie, ul. Suchedniowska 3, 26-010 Bodzentyn, mgops@bodzentyn.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 30 000  euro  prowadzonym w trybie Zapytania ofertowego;
  • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
  • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
  • posiada Pani/Pan:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
  • nie przysługuje Pani/Panu:
  • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO stanowi załącznik nr 2 do niniejszego postępowania

 

 

Załączniki:

  1. Formularz ofertowy
  2. Klauzula

 

Zatwierdzam:

Beata Dulęba

Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy         Społecznej w Bodzentynie

 

[1]) Zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227, z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412).

Załączniki:

Rozstrzygnięcie postępowania nr MGOPS-PS.26.14.2023

Utworzono dnia 03.08.2023, 11:56

Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego

Utworzono dnia 20.07.2023, 13:50

Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego

Utworzono dnia 20.07.2023, 13:52

Informacje

Liczba wyświetleń: 64
Utworzono dnia: 20.07.2023

Historia publikacji

  • 03.08.2023 11:56, Anna Kiljan
    Dodanie załącznika: Rozstrzygnięcie postępowania nr MGOPS-PS.26.14.2023
  • 20.07.2023 13:52, Anna Kiljan
    Dodanie załącznika: Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego
  • 20.07.2023 13:52, Anna Kiljan
    Usunięcie załącznika: Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego